Homepage
WANBETALERS ZIJN TIJDVERLIESEEN PESTVERMOEIENDIRRITANT
Onbetaalde facturen? Wij zorgen ervoor dat u in een mum van tijd uw geld op uw rekening krijgt!
KlantenloginWanbetalers zijn een pest voor bedrijven. Meer nog, ze kunnen de oorzaak zijn van een faling. Een gestroomlijnd incassoproces is hierbij van essentieel belang. Interius advocatenkantoor staat u bij om openstaande facturen tot een minimum te beperken en snel te recupereren.
Hierdoor:
- Verbetert u uw cashflow
- Dient u minder te lenen
- Kan u sneller investeren
- Komen er meer middelen vrij
- Heeft u een professioneel imago
Laatste nieuws
Blog
Faillissementengolf: vooral jonge, Vlaamse, kleine bedrijven gaan over de kop
De grote faillissementengolf, die vorig jaar 6.234 faillissementen telde, is vooral te wijten aan
Lees MeerMaak kennis met ons team: Freek Van Neck
Achter elk succesvol bedrijf staat een team van geweldige medewerkers! Tijd dus om onze
Lees MeerZomer 2023: historisch hoog aantal faillissementen treft Vlaanderen
De Tijd kopte afgelopen weekend ‘Deze zomer recordaantal faillissementen in Vlaanderen’. Uit gegevens van
Lees MeerWij maken binnenkort de switch: een vastgoedswitch
Wij verhuizen in november 2023 In november zetten wij een vastgoedstap richting een authentiek
Lees Meer25
Jaar Ervaring
5,616,223
Geïncasseerde bedragen
662
Dossiers
55
Online klanten
HOE WERKEN WIJ
STAPPENPLAN
Heeft u problemen met onbetrouwbare debiteuren? Bij Interius, adviseren en assisteren wij bedrijven in het uitwerken of optimaliseren van een traject voor het innen van onbetaalde facturen. Dit kan gaan van het tegenstelbaar maken of uitwerken van algemene voorwaarden tot het opstellen van rappels, advies in het aantal, de wijze of termijnen voor rappels
Eerst doorloopt u een intern incassoproces. Wanneer een factuur onbetaald blijft, zal u beroep moeten doen op een externe partner. De uitgelezen partner hierbij is Interius. Door onze jarenlange ervaring hebben wij de nodige expertise om uw bedrijf hierin bij te staan.
Zodra er een overeenkomst is, krijgt u toegang tot ons online systeem, zo kunnen we van start gaan met de externe fase. Ook heeft u binnen ons kantoor een vast aanspreekpunt, iemand die uw dossier opvolgt, met wie u lopende of nieuwe zaken kan bespreken.
Bij ontvangst van een volledig dossier wordt de dag zelf een aanmaning verstuurd, die we in overleg opstellen. Indien nodig versturen wij een tweede aanmaning , maar vaak worden zaken in de minnelijke fase opgelost. Is dit toch niet het geval, kan u beslissen naar de volgende fase over te gaan.
Wanneer in de minnelijke fase niet betaald wordt, gaan we na hoe u het meest efficiënt uw vordering kan recupereren. Ofwel start u een procedure voor de rechtbank op, ofwel maakt u de zaak over aan onze deurwaarder voor de invordering van een onbetwiste geldsom.
Wij maken een dagvaarding over aan de deurwaarder die deze op zijn beurt bezorgt aan de debiteur. Na een veertiental dagen wordt de zaak ingeleid voor de rechtbank. Reken hierbij nog een tweetal weken voor we effectief een vonnis in ons bezit hebben.
Wordt de vordering betwist, zijn andere termijnen van toepassing. Het duurt gemiddeld een jaar om een procedure te voeren, al dan niet gevolgd door een procedure in beroep.
Als het gaat om een onbetwiste vordering en een B2B-vordering, dan bezorgt onze deurwaarder een aanmaning tot betalen bij uw klant. Na 35 dagen levert de deurwaarder een titel af die kan uitgevoerd worden.
Dikwijls zal het wikken en wegen zijn tussen een procedure voor de rechtbank, dan wel over te gaan tot invordering van een onbetwiste geldsom.
Eens het vonnis in ons bezit, maken we dit onmiddellijk over aan onze deurwaarder. Opnieuw gaan wij samen met u na welke uitvoeringsmogelijkheden er zijn. Er zijn talrijke middelen ter beschikking om de debiteur aan te zetten tot betalen.
Gaat de debiteur in faling of vraagt hij een collectieve schuldenregeling aan, dan verzorgen wij voor u een aangifte van schuldvordering. Ook speciale procedures, zoals de Wet Continuïteit Ondernemingen, kunnen wij samen met u opvolgen en de gevolgen ervan inschatten.
We staan klaar om de cash flow van jouw bedrijf te verbeteren
Samen met u bespreken wij de voorwaarden waaronder wij werken. Komen wij tot een overeenkomst dan wordt een beknopte overeenkomst ondertekend, waarna wij van start kunnen gaan.
NOG VRAGEN?
CONTACT
Heeft u nog vragen of wenst u een vrijblijvende, persoonlijke offerte? Aarzel niet om ons te contacteren!
Contact & E-mail
+32 (0) 53/ 70 84 43
[email protected]
Openingsuren
Maandag tot vrijdag – 8u30 tot 17u00
Zaterdag en zondag – Gesloten
Adres
Albert Liénaertstraat 18A, 9300 AALST